Page 17 - np lishka feb2024 02
P. 17
"לעסקים הקטנים נגרמים נזקים והוצאות לא כל תוכן חייב בהנגשה ,והתקנות מתייחסות
בסך עשרות אלפי שקלים ...ההתרשמות היא למקרים אלה בנפרד .מקרה נפוץ לדוגמה הוא
שההפרות נבעו לא מכוונה רעה ,אלא מחוסר של תוכן שלא נוצר על ידי בעלי האתר ,ולא
ידע של בעל העסק ,ובעיקר בהיסח הדעת. הופק לפי דרישתם .למשל ,אתר של סוכנות
בדרך כלל מדובר בעסק או בחנות קטנה שאין ביטוח המציג מסמך רישיון סוכן תאגיד as
להם יועץ משפטי אשר ידריך אותם בנבכי isכפי שהונפק על ידי הרשות -אם המסמך
התקנים ,וכמי שסמכו על איש מקצוע שיבנה המקורי שמוצג אינו נגיש ,אין חובה להנגיש
את האתר עבורם". אותו במיוחד.
השופט התייחס גם לכמות ההולכת וגדלה של אפשר לקבל פטור מחובת הנגשה גם כאשר
תביעות מהסוג הזה: סיבות טכניות או טכנולוגיות מונעות מאיתנו
לבצע את ההתאמה .בעלים או מפעיל של
"מספרן יוצא הדופן של הבקשות לאישור, אתר אינטרנט שעושה שימוש במערכת
שאינן אלא 'תביעות משוכפלות' ,כשלעיתים או פלטפורמה שלא מותאמת לאנשים עם
נמצא שחסרות בהן עובדות רלוונטיות ,מעמיד מוגבלויות ,חייב לקבל אישור מיוחד מ'מורשה
באור חיוור את האמירה שממנה ניתן ללמוד נגישות שירות' שמומחה בנושא .בכל מקרה,
כי הכוונה היא להרים את נס השוויון לזכויות כל בקשה לפטור מלא או חלקי מהנגשה
אנשים עם מוגבלויות .השימוש בכלי התובענה מחייבת בבדיקה מעמיקה של הנסיבות
הייצוגית צריך להיות מידתי ביחס להפרה המיוחדות ,ולעתים גם בפניה ל'נציבות שוויון
הנטענת ,ובמצב דברים זה ,אינני משוכנע כי
זכויות לאנשים עם מוגבלויות'.
נעשה כן".
לסיכום ,השופט ציין שלא מדובר בפגיעה מה לגבי תביעות לא לגיטימיות?
מהותית בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, עסקים קטנים ובינוניים שלא מילאו אחרי
חובת ההנגשה במלואה ,עלולים להוות מטרה
אלא בהפרות פשוטות שניתן לתקן בקלות. לתביעות בנושא .במקרים מסוימים ,התובעים
מגישים באופן שיטתי תביעות סדרתיות ,על
ההחלטה התקדימית הזאת מגיעה בזמנים בסיס הפרות בודדות או קלות במיוחד ,לדוגמה:
קשים במיוחד לעסקים בישראל ,במהלך הסדרי הנגישות הפיזיים שבבית העסק שלא
מלחמה מתמשכת שפוגעת אנושות בשגרת פורטו באתר האינטרנט ,לא פורסמה הצהרת
העבודה וביציבות ההכנסות ,והיא יכולה לעזור נגישות באתר או לא פורסמו פרטיו של רכז
בהתמודדות עם תביעות לא לגיטימיות .בכל הנגישות בעסק (משרה שלא כל עסק חייב
מקרה חשוב לזכור שהעולם הדיגיטלי דינמי למנות) .תביעות מהסוג הזה לא מתבססות
מאוד ומשתנה במהירות גבוהה .על רקע קצב בעצם על היעדר הנגשה בפועל אלא על מידע
השינויים בתחום ,לא כל סטייה מן התקנות
תיחשב אוטומטית להפרה מיידית ,ובמצבים חסר לגבי מהות ההנגשה שהעסק מציע.
מסוימים בעל עסק זכאי לקבל התראה
ואפשרות לתקן את הליקויים בתוך 60ימים לפני כשבועיים ,בית המשפט המחוזי בתל
לכל היותר -שווה לבדוק את כל הנתונים לפני אביב דחה מספר בקשר לאישור תובענות
ייצוגיות שעסקו בהפרת הוראות הנגישות
שמסכימים לתשלום פשרה כספית. באינטרנט .בהחלטתו התייחס כבוד השופט
עודד מאור למצוקת העסקים הקטנים:
17