הקדמה

בסיומן של 7 שנים בהן אני עובד כסוכן עצמאי ונותן שירות למבוטחיי ושירותי טיפול בתביעות צד שלישי, ולפני כן בעבודתי בסוכנויות וחברות ביטוח, צברתי ניסיון רב בתחום הביטוח האלמנטרי ובפרט בתביעות רכוש צד ג'.

תביעת רכב צד ג' שלא מטופלת באופן ובסדר הנכון, יכולה להוות כאב ראש ומעמסה על הסוכנות וצוות המשרד. אם מתנהלים באופן מסודר ונכון, החל מבירור ראשוני והתנהלות מול המבוטח, אופן שליחת התביעה לחברת הביטוח של צד ג', וכלה בטיפול נכון לאורך חיי התביעה, ניתן להפיק משאבים רבים, ביניהם זמן פנוי למשימות אחרות ומבוטחים מרוצים שהופכים לאנשי שיווק של העסק.
ובעיקר והכי חשוב, לחסוך כאבי ראש ובירוקרטיות מיותרות. 

במדריך הבא אפרוש לפניכם את תהליך העבודה הנכון והמהיר ביותר לצורך קבלת פיצוי נזקי רכוש מחברת צד ג'. בטוחני שכל מה שכתוב כאן כבר ידוע וברור, ובכל זאת ראיתי לנכון לחדד מספר נקודות חשובות למקרים שכולנו פוגשים לאורך חייה של תביעת צד ג'. מקווה שהמדריך יעזור ולו במעט להקל את העבודה במשרדכם ויהיה על שולחנם של המטפלים בתביעות לעזרה ולשימוש בעת הצורך.

  • שלב 1: 
    - הודעת המבוטח , טיפול ראשוני בירור מול צד ג'
    - קבלת הודעה ראשונית מהמבוטח ובירור אשמה
    - בירור קיום ביטוח לצד ג'
    - מה החשיבות של הבירור הראשוני
  • שלב 2: 
    - תיקון הרכב \ קבלת דו"ח שמאי והכנת החומר המקורי לשליחה לחברת צד ג' 
  • שלב 3:
    - שליחת התביעה והספירה לאחור
    - שלבי וזמני טיפול בתביעת צד ג'  
    - מכתב דרישה
    - ירידת ערך
    - טוטאל לוסט שרידים ומה שביניהם
    - נזקים נוספים שלא ניתנים לתביעה בפוליסת מקיף
  • שלב 4:
    - קבלת מכתב תשלום מלא \ חלקי\ דחייה
    – קיזוזים וטיפול בהם
    – מכתב דחייה – מה עושים ואיך מתנהלים ומה חשוב לדעת בנושא.
    מה חשוב לדעת במקרה של תביעה שלא מול חברת ביטוח
    הסדר צד ג' שירות WOW   במינימום עבודה !
    – ספר טלפונים מיילים שעות מענה וכתובות
    – טבלת הנחיות לטיפול בכל השלבים של התביעה