Page 8 - np lishka feb2024 02
P. 8

‫פשעי סייבר‬

‫הצד האפל של מהפכת המידע‬
                                                                ‫סו"ב אריאל ארז‬

‫שיבושים במאגרי מידע‪ ,‬גניבת תוכן אישי רגיש ודרישות‬
‫כופר מלקוחות‪ :‬סו"ב אריאל ארז‪ ,‬מנהל ליסוב סוכנות‬
‫לביטוח (‪ ,)1993‬מסביר מדוע כל סוכן ביטוח חייב לכסות‬

                       ‫את עצמו כנגד נזקי סייבר וגניבת מידע‬

   ‫בפנינו שני תרחישי יום‬                                    ‫פשיעה דיגיטלית ‪ -‬לא נמר של נייר‬
‫עיקריים‪ ,‬שעלולים להתרחש בנפרד או‬                      ‫במוקדם או במאוחר כל סוכן וסוכנת ביטוח‬
‫בו זמנית‪ .‬הראשון הוא סיכון סייבר צד א'‪,‬‬               ‫‪ -‬גם המבוגרים יותר מבינינו ‪ -‬ייאלצו לוותר‬
‫כלומר נזקים שעלולים לפגוע במשרד עצמו‬                  ‫סופית על הניירת‪ ,‬המהדקים והמדפסות‪,‬‬
‫באופן ישיר‪ ,‬כתוצאה מפריצה למערכות‬                     ‫ולהתקדם לעולם הדיגיטלי‪ .‬זהו כמובן‬
‫המחשב ושיבושן‪ .‬פריצה כזו עלולה לעלות‬                  ‫תהליך חיוני‪ ,‬שטומן בחובו פוטנציאל עצום‬
‫לנו באובדן מידע קריטי ורגיש או בפרסומו‬                ‫להתייעלות בעבודה שלנו‪ ,‬לצד ערך גדול‬
‫ברבים‪ ,‬ולעתים הפורצים אף ידרשו תמורתו‬
‫תשלום כופר‪ .‬אפילו אם נבחר לשלם את‬                               ‫ללקוחות ולשיפור התקשורת איתם‪.‬‬
‫הכופר‪ ,‬אין לנו ערובה שאותם פורצים לא‬                  ‫מצד ניהול המידע בסוכנות‪ ,‬המעבר לעבודה‬
‫יחדרו למערכות שלנו שוב בהמשך‪ ,‬וחוזר‬                   ‫בכלים דיגיטליים בלבד חוסך לנו טיפול ידני‬
‫חלילה‪ .‬ומעל הכל ‪ -‬אין דרך להעריך מראש‬                 ‫בניירת רגישה‪ ,‬שבעבר כלל גריסת ערימות‬
‫את גובה הכופר שיידרש‪ ,‬וגם לא את עלות‬                  ‫עבות של דפים ואפילו פקיחת עין על הפחים‪,‬‬
‫שיחזור המידע שלנו במידה ונמחק‪ .‬בשורה‬                  ‫שמא מידע מודפס כלשהו יגיע לעיניים לא‬
‫התחתונה‪ ,‬הסיכון הזה משמעותי מספיק‬                     ‫רצויות‪ .‬לא עוד‪ .‬אחרי שהשלמנו את תהליך‬
‫בפני עצמו כדי שנרצה לגדר ולבטח את‬                     ‫הדיגיטציה ונפרדנו מרוב הקלסרים‪ ,‬רוב‬
                                                      ‫רובו של המידע יעבור להתאכסן בספריות‬
                                        ‫עצמנו מפניו‪.‬‬  ‫המחשב ובענן‪ ,‬מאחורי סיסמאות ופרוטוקולי‬
                                                      ‫אבטחה מתקדמים‪ .‬לכאורה נראה שקבצי‬
‫במקביל‪ ,‬פריצה למחשבי הסוכנות עלולה‬                    ‫הלקוחות‪ ,‬פרטי הפוליסות והנתונים‬
‫ליצור מצב מסוכן נוסף‪ ,‬של שימוש במערכות‬
‫התוכנה לשליפת מידע אישי על לקוחות‪.‬‬                           ‫הפיננסיים שלהם כולם מוגנים מתמיד‪.‬‬
‫מידע כזה יכול לכלול למשל כתובות מגורים‪,‬‬               ‫אלא שאותו תהליך דיגיטציה בדיוק חושף‬
‫מספרי זהות‪ ,‬פרטי בנק והוראות קבע וכן‬                  ‫את המידע שלנו לסיכונים מסוג חדש‪ :‬פשעי‬
‫מידע ספציפי לשירותים שהם מקבלים‬
                                                                                                      ‫סייבר‪.‬‬

                                                                       ‫איומי סייבר בעולם הביטוח‬
                                                      ‫פשיעת סייבר בעולם הביטוח מציבה‬

                                                                                                                            ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13